Natasja kipt...

kipmaaltijdsalade met quinoa

Zo’n maaltijdsalade vind ik écht een uitkomst! Niet te zwaar, toch voedzaam en super gezond! Maak ik binnen een mum van tijd met quinoa, stukjes avocado én gebraden kip. Daarvoor neem ik kippendijen of een kipdrumstick, dat kan allebei. 

Natasja kipt kipmaaltijdsalade met quinoa

 

Nodig
braadpan, plank, mengkom, litermaat en slaschaal


Boodschappenlijstje

4 voorgekruide of gemarineerde kippendijen met bot of 4 drumsticks | 25 g boter of margarine en 2 eetl. olie | 4 lente uitjes in ringen | 2 eetl. gehalveerde | gele Amsterdamse uien | 2 kopjes droge quinoa (pak=275 gram) | 4 eetrijpe avocado’s | 2 eetl. zoetzure azijn van de A’damse uien | 2 eetl. arachide- of kokosolie | 1 eetl. suiker | 1 eetl. gehakte gembersnippers | kruidenzout uit de molen | 4 eetl. ongezouten gemengde noten

Bereiding
Verwarm de boter met de olie en bak de kip in de pan aan
Voeg alle uien toe en sluit de pan
Reken ca. 35 minuten en keer de kip regelmatig
Voeg eventueel een scheutje vruchtenlikeur of water toe
Kook in die tijd de quinoa gaar volgens de gebruiksaanwijzing
Neem de kip uit de pan, laat afkoelen en haal het kippenvlees van de botjes


    1 van 2    
X